Vai ieteicams skriet, ja esi saaukstējies?

11.05.2016



Viltīgajā pavasarī, kad te silda saule, te uzpūš vēss vējiņš, saaukstēties ir pavisam viegli. Turklāt jau tūlīt tuvojas maratonu sezona, un netrūks tādu, kuri šogad skries savu pirmo maratonu. Bet kā rīkoties, ja īsi pirms sacensībām nepatīkami pārsteidz saaukstēšanās?

Kā atklāj sporta ārste Sandra Rozenštoka, ir ieteicams izlaist skriešanas treniņu, ja ķermeņa temperatūra uzlēkusi līdz 37,5 grādiem vai augstāk. Ja temperatūra ir zemāka un cilvēks jūtas labi, skriet var.

Nelielas iesnas, kas neapgrūtina elpošanu, nav šķērslis skriešanai, vien jāapbruņojas ar salvetēm, lai skrienot būtu, kur izšņaukt degunu. Taču, ja deguns ir pavisam aizlikts, skriešana nav vēlama un noteikti nekādu prieku nesagādās, jo gluži vienkārši būs grūti
paelpot un līdz ar to arī paskriet.

Pieredzējuši skrējēji mēdz teikt – tikko jūtams, ka pielavījusies saaukstēšanās, jāiet paskrien un slimību kā ar roku noņemta pazudīs. Ārste apstiprina, ka tā tiešām var būt, jo skrienot organisms izsildās, izsvīst un tiek iegūts pirtij līdzīgs efekts, kas paaugstina imunitāti.Taču tas darbojas tikai pašā saaukstēšanās sākumā.

Rozenštoka piebilst, ka katrs gadījums un katrs cilvēks ir citāds. Pašam jānovērtē savs veselības stāvoklis un jāsaprot – skriet vai labāk ne.

Avots: www.delfi.lv


Facebook Draugiem Twitter Instagram